maandag 28 maart 2016

NYX Contour & Highlight Palette ; Review & Swatches

Hey sweeties,

Ik heb vandaag een kleine review en swatch post voor jullie...

Zoals ik elk jaar ondertussen doe, ging ik ook dit jaar naar de Estetikabeurs in Brussel. In tegenstelling tot de vorige editie, verkocht NYX ditmaal wel. Met een klein lijstje vertrok ik dus richting Brussel...

Toen ik aankwam om 10u30, een halfuurtje nadat de deuren openden, was er jammer genoeg al een groot stuk weg. Vooral omdat het Limited Stock was. 

Maar ik heb toch de kans gehad om een paar spulletjes mee te nemen. Waaronder dit contour & highlight paletje. 





















De verpakking oogt mooi en is ook zeer stevig. Je ziet ook meteen wat erin zit door het transparante deksel. 





















Bij het openen van het palet zie je ook dat de bovenste rij de lichte highlight kleuren zijn en onderaan de contour en bronzerkleuren. 

De 1ste kleur is niet echt iets wat je subtiel noemt vermits het een frosty witte kleur is. Dus niet echt iets voor een donkerdere huidskleur. 

En het 3de kleur op bovenstaande foto is niet zeer gepigmenteerd vergeleken met de andere kleuren.

Iets wat ik zeer handig vind aan dit palet is dat je de kleuren kan aanvullen wanneer ze op zijn. In de plaats van een volledig nieuw palet te moeten kopen. Nu moet NYX enkel nog de Belgische webshop 'launchen'. Iets waar zeer veel mensen volgens mij op zitten te wachten. 




















Op de achterkant staat zeer gemakkelijk aangeduid welke kleuren er in het palet zitten en welke je, indien nodig, moet aanvullen. 

Bij de onderste rij zit ook een goede variatie aan koele en warme tinten. Waardoor iedereen wel een kleur vindt die mooi samengaat met hun huidstype. 





















De lichte kleuren zijn niet zo goed zichtbaar op de foto's maar ik kan je nu al zeggen dat 'Ice Queen', 'Soft Light' & 'Cream' goed gepigmenteerd zijn. 

De donkere kleuren zijn, zoals jullie kunnen zien, ook allemaal zeer intens. Dus je hebt helemaal niet veel nodig om een mooi resultaat te hebben. 

Dit palet kostte me op de beurs €19,90. Maar ik vond het onlangs terug op de Douglas webshop voor maar liefst €33,95. Wat ik persoonlijk redelijk duur vond. 

Dit palet vind ik dus een zeer grote aanrader als je een betaalbaar highlight & contourpalet wilt. Budgetvriendelijk dus...

Nu alleen nog hopen dat NYX snel laat weten waar en wanneer de NYX-store opent en de website launcht


Hebben jullie een budgetvriendelijk highlight en contourpalet die jullie aanraden?

--Cheyenne--

Geen opmerkingen:

Een reactie posten