vrijdag 3 juni 2016

Dupe Alert : Mauve Liquid Lipstick

Hey,

jullie kennen het allemaal wel. Wanneer je iets koopt, maar je eigenlijk weet dat je al iets gelijkaardigs hebt? Wel zo heb ik er ook een aantal.

Namelijk vloeibare lippenstiften in een zeer gelijkaardige tint. 

Ik ben enorm in de ban van de kleur mauve, en toch heb ik enorm veel moeite om 'die' perfecte shade te vinden. Zodus heb ik al een aantal kleurtjes gekocht die zo goed als hetzelfde zouden kunnen zijn, maar waarbij er toch een paar kleine verschillen zijn.






















De kleuren in de verpakking zien er redelijk identiek uit, maar zoals ik al zei kan de formule bevoorbeeld een klein beetje verschillen. 




De eerste kleur is de Hydra Matte liquid lipstick van Gerard Cosmetics en heet 'Serenity'. Deze lipstick was in samenwerking met Manny MUA, bekend vanop Youtube. De lippenstift is zoals de naam zegt, mat. En de kleur is een zeer alledaagse kleur die je kan combineren met verschillende oogmakeuplooks. Deze kan je terugvinden op Beautybay voor €11,70. 


De tweede kleur is Dreamy en is van de 'Matte Flat Finish Pigment Glosses' van L.A. Girl. Deze kleur is eigenlijk redelijk warm vergeleken met de andere kleuren. I.p.v. een mauve kleur neigt deze meer naar een koraalkleur. Ik bestelde deze een tijdje terug op Beautyjoint waar L.A. Girl te verkrijgen is, maar tegenwoordig kan je ze ook al terugvinden op Boozyshop.nl voor €5,49. 


De derde kleur is de matte me gloss in 'Birthday Suit' van het bekende Engelse merk Sleek MakeUP. Deze heb ik vaak zien passeren als dupe voor de Kylie Jenner Candy K liquid lipstick. Dus als je het budgetvriendelijk wilt houden, dan kan je deze terugvinden in de Di voor €7,49 of op Boozyshop. 

En last but not least,  de matte lipgloss van Essence in de kleur '06 Soft Nude'. zoals de naam aangeeft is dit een mooie alledaagse nudekleur zonder er afgewassen uit te zien. Deze verschilt van de 3 bovenstaande lipsticks, omdat deze eigenlijk niet volledig droogt. Hij heeft een matte look maar droogt niet op de lippen waardoor hij wel sneller afgaat. Deze kan je terugvinden in het Kruidvat voor €2,39. 























Als het aankomt op houdbaarheid geef ik Dreamy van L.A. Girl 9/10. Deze krijg je ook niet zomaar van de lippen. Je gebruikt best een makeupremover op oliebasis. 

De 2e is de Gerard Cosmetics Hydra Matte lipstick. Deze droogt ook volledig op de lippen waardoor je niet meteen hoeft in te zitten met je lippenstift bij het eten of drinken. 

Dan is er Birthdaysuit van Sleek als runner-up. Deze hield ook goed op de lippen, maar wanneer je eet heb je wel een rand die achterblijft rondom de lippen. Klein beetje jammer dus.

En dan als laatste de Essence lippengloss. Omdat ik deze niet meteen kan vergelijken met de andere. Maar als het aankomt op geur krijgt deze van mij een 10/10. Het heeft een zeer zoete geur, een klein beetje zoals een gebakje. 

Ik zou alle lippenstiften aanraden omdat ze allemaal wel iets hebben wat ik er goed aan vind. Bij de ene is de prijs goed, de ander de houdbaarheid en dan heb je de geur die ook wel belangrijk is. 


Wat zijn jullie favoriete liquid lipsticks? En dragen jullie dan graag felle kleuren of gaan jullie meer voor de neutrale tinten?


xoxo
Cheyenne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten