zaterdag 5 september 2015

5 Lifehacks | Coconut Oil

Hey ladies,

Vandaag heb ik een ander soort blogpost voor jullie. Nl. 5 lifehacks met kokosolie. Wat zijn lifehacks nu juist? Dat zijn kleine trukjes en/of weetjes die je leven een stuk gemakkelijker maken. 





















Hier zijn mijn 5 'Lifehacks'

#1. Kokosolie is een uitstekend haarmasker. Ik gebruik het graag alvorens ik mijn haar was. WHAT? Ja, ik breng het aan op mijn haar, laat het inwerken. Soms zelf de avond alvorens ik het was zodat het de ganse nacht heeft om zijn werk te doen. Nadien was ik mijn haar zoals gewoonlijk. Het haar is niet vet, maar voelt zacht en soepel aan. 

#2. Kokosolie is ook een geweldige make-up remover. Zowel waterproof als gewone make-up komt er met 1 veeg af. Ik raad jullie wel aan om je op het einde van de dag te ontschminken omdat het een olie is kan er wat residu in je ogen blijven zitten waardoor je wat 'wazig' ziet. Het prikt echter niet in de ogen wat een pluspunt is bij een make-upremover.

#3. Kokosolie durf ik na mijn gewone ontschminkmethode op mijn gelaat aan te brengen en voornamelijk op mijn wimpers en wenkrauwen. Dit gaat net als #1 ervoor zorgen dat ze mooi groeien en gehydrateert zijn. 

#4. Heb je last van droge huid of droog haar? Dan werkt kokosolie daar ook zeer goed voor. Het trekt redelijk snel in en een 'fun fact' kokosolie bevat van nature een zonnefactor van 5-10. Nu niet om te liggen bakken in de zon maar toch handig voor dag tot dag.

#5 Vermits het een olie is, is deze ook uitstekend om je nagelriemen mee te voeden. Kokosolie heeft eigenlijk een vaste consistentie, maar aangezien het smeltpunt laag ligt kan je het uitscheppen en smelt het vervolgens op je handen. 























In de zomer kan het zelf zijn dat je potje olie volledig vloeibaar geworden is, koelt het weer af dan veranderd dit terug naar een vaste massa.

Ik heb mijn olie gekocht bij Essenza voor ongeveer €7,00. Maar bij kruidvat verkopen ze ook potten en ik geloof dat dit ondertussen wel in iedere natuurwinkel te koop ligt. 

Hebben jullie ook lifehacks die jullie willen delen? Laat ze gerust achter. 

--Cheyenne--

Geen opmerkingen:

Een reactie posten